tag:blogger.com,1999:blog-11284268.post3807171468979918406..comments2024-03-20T06:22:07.622+03:00Comments on Ateizm: Ateizm nedir?Unknownnoreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-40811172871393495742012-09-24T15:04:57.623+03:002012-09-24T15:04:57.623+03:00Öbür dünya olmasını istediğimiz birşeydir.Burada a...Öbür dünya olmasını istediğimiz birşeydir.Burada adalet yok madem orada olmalı. İnanmak istediğimizi gerçek farzedip karanlığın verdiği huzura saklanırız. Buna da iman deriz. Umut etmektir imanın çıkış noktası. Allah var madem , evrende insana bunca cezayı verirken ödülünü de verecektir elbet ümidi. Maharajnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-52041244826195084052011-04-23T16:24:38.630+03:002011-04-23T16:24:38.630+03:00ateist arkadaşlar
kendinizin az çok adaletli oldu...ateist arkadaşlar <br />kendinizin az çok adaletli olduğunuza inanır mısınız? öyle tahmin ediyorum ki inanırsınız. bir insan size bir kötülük yaparsa ona mutlak bir ceza verme gereği duyarsınız ve mümkün olduğunda elbet verirsiniz. peki dünyada bu kadar cinayet, hırsızlık ve daha bir çok ahlaksızlık yapan bir insanın hiç bir ceza görmemesi adil mi?.. tabii ki değil. dolayısıyla burada adil olmayan davranış olarak tanımladığımız kavramlar elbette yargılanacaktır. bu dünyada olmasa bile öbür dünyada olacaktır. demek ki ahiret mahşer gibi kavramlar gerçektir. hatta bu söylediklerimi okuyup da inanıyorsanız tanrıya da iman etmiş olursunuz.<br />lakin hala inanmıyorsanız kendi seçiminiz. hayatta başarılar dilerim..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-2018838809983941162011-01-09T17:40:55.085+02:002011-01-09T17:40:55.085+02:00seninle anlaşamayacağımızı anladım mantıklı adam, ...seninle anlaşamayacağımızı anladım mantıklı adam, hoşçakal o zaman...habibnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-72541943643352269092011-01-08T04:02:48.629+02:002011-01-08T04:02:48.629+02:00Habib'e: Yazdıklarından nsaidi nursi okuduğun ...Habib'e: Yazdıklarından nsaidi nursi okuduğun belli. Bütün yazdıklarının özeti şu: biz Allah denilen kavramı anlayamayız, kafamız basmaz, O halde inanalım. Böyle düşünen biri sağlıksız bir beyin yapısı içindedir. Ortada anlayamadığı, bilmediği bir kavram olduğunu iddia edecek, ve bu kavramın bir olgu olarak gerçekliğiyle ilgili en ufak bir delil olmayacak ama buna inanmamız gerekecek. Yani insan bütün aklını, mantığını, muhakeme yeteneğini bir kenara bırakıp varlığını bile algılayamadığı ama aslında olmayan bir şeyin kölesi olarak zombi gibi yaşayacak öyle mi. Aferin size böyle devam edin. <br />Aslında ortaya algılanamayacak bir şey yok. Bilim bize bugün tanrı denilen bir kavrama aslında hiç de ihtiyacımız olmadığını, bugünkü dinlerin çıkış ve gelişimini açıkça ortaya koyuyor. Fizikte sicim teorisi, kimyada abiyogenez teorisi, biyolojide evrim teorisi, Tarihte dinler tarihi, paleoantropoloji, sosyoloji, vs. bir çok bilim dalı bize aslında evrenin ve doğanın hiç de öyle ilahi süreçlerden geçmediğini açıkça ortaya koyuyor. Tabi bunları okuyup araştıran açık fikirli, biliçli ve düşünebilen insanların görebileceği şeyler. İnançla körelmiş zihinlere ne anlatsan boş.Mantıklı Adamnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-63177053812750856112011-01-06T14:18:52.787+02:002011-01-06T14:18:52.787+02:00mantıklı adama'a;
Tanrının yarattığı ber...mantıklı adama'a; <br /> Tanrının yarattığı berberin varlığını çözümlemekte aciz kalan zihinlerin; tanrının varlığını kavrama hususunda ne denli aciz kalabileceğini gösterebilmek adına verildi berber örneği. Daha net bir ifadeyle, tanrının yarattığı insanın; kendi zihninin ürettiği sorunları dahi çözemezken, o zihni yaratan tanrının varlığını kendi mantık sisteminde bir kalıba oturtma ve hatta ancak bu kalıba uyması halinde muhkem sayma çabası onun haddini aşma hususunda ne denli maharetli olduğunu gösterir. İnsan aklı kendi kendisini nakıs bırakıp bazen yalanlayabiliyor bile. Tanrı ''aşkın'' olandır. ''aşkın'' olan bilimsel akılla kavranamaz. Bu gibi bilimsel ve mantıksal kaidelerden münezzehtir. bu paradokslar dahi onun bu sıfatını destekler niteliktedir. ''sınırsız'' olan ''sınırlı'' olanla kavranamaz. alt küme evrensel kümeyi kapsayamaz, sınırlarını ve mahiyetini anlayamaz. <br /> descartes şöyle diyor; --insan ruhunda doğuştan bulunan (yani doğuştan sonra, duyular aracılığı ile dışardan gelmemiş olan) fikirler vardır; tanrı fikri de yani ''sonsuz ve mükemmel'' bir varlık hakkındaki fikir de, bu türdendir. Bu''en mükemmel'' ve ''en gerçek varlık'' fikri bize nereden gelmiştir? Bu fikir, duyularımız yoluyla bize gelmiş olamaz, çünkü duyularımızın bize tanıttığı şeyler mükemmel ve kusursuz varlıklar değildir. Biz kendimiz de mükemmel bir yaratık değiliz; eksik ve sınırlı bir varlığız, öyleyse, bu fikri bizim ruhumuza koyan tanrının bizzat kendisidir; demek ki tanrı mevcuttur.--<br /> akıl bildiği şeyler aracılığıyla diğer şeyleri kavrar.(diğer şeyleri bildiği şeylerle kıyaslamak yoluyla. bu yüzden radyo, tv den önce bulunmuştur. bilim dahi bu kaideyle ilerler) yani insan, varolmayan birşeyi hayal dahi edemez. o zaman tanrı gibi mükemmel bir yalan uydurabilmesi ihtimal dışındadır. <br /> martin heiddeger de buna benzer bir mantıkla; ''değilleme'' ''değil''i kendiliğinden nasıl meydana çıkarabilir? birşeyi değilleyebilmek için ona değillenebilecek şeyi önceden vermiş olmak gerekir. düşünce değili önceden bilmezse nasıl olurda değillenebilecek bir şey değil e konu olarak alınabilir der.<br /> peki akılla değilse tanrıyı nasıl kavrayabiliriz?<br /> belki bilenleriniz vardır, secde ettiğimiz kabenin içinde, o siyah örtülü evin içinde hiç birşey yoktur. müslümanlar aslında tabiri caizse hiç'e secde eder. yine heddeger derki insan hiçliğin bekçisidir. varlığa hiçliği hiçleyerek ulaşılır. çünkü insan mutlak bir varlığa sahip değildir, mutlak bir varlık olmaması sebebiyle varlığı, kendi muayyen varlığından yola çıkarak kavrayamaz. ancak hiçliğe yaklaştığı ölçüde mutlak varlığı temaşa edebilir. insan hiçliğe talip olmalıdır, bu yüzden kabenin içinde hiç vardır ve örtüsü siyahtır. çünkü siyah tasavvufta tanrıyı temsil eder. (leyla ile mecnun aşkında da leyla; arapça ''leyl'' yani geceyi temsil eder. bu anlamda gece de siyahtır)<br />çünkü geceyi göremezsin ama göremiyor olman varlığında seni şüpheye düşürmez. elle tutamazsın ama bilirsin. işte iman bu karşı konulmaz gerçekliği özünde hissediş halidir.<br /> bu siteyle tesadüfen karşılaştım, normalde inanmayanlarla tartışmaya girmem, çünkü Allah'ın onların aradığı delillerle anlatılamayacağını, en azından yetersiz kalacağını ve bunun ancak ilk adım olacağına inanırım. ve malesef çoğu zaman magazinel bir boyutta kalıyor.iman akılla değil kalple alakalıdır. ama bi şekilde yazmış bulundum.<br /> --neden umumiyetle varlık olsunda daha ziyade hiçlik olmasın?--habibnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-35366224709318269102011-01-06T01:09:04.065+02:002011-01-06T01:09:04.065+02:00Habib adlı yorumcuya: Yaratma gibi yokluk ve ve va...Habib adlı yorumcuya: Yaratma gibi yokluk ve ve varlık kavramlarını barındıran bir eylemle, traş etme gibi bir eylemi bir tutmak ve sanki aynı şeymiş gibi güya fikir çürütmeye çalışmak çok komik olmuş. İlahi anlamda yaratmak, yoktan var etmek demekse bu sözü edilen bir tanrıya ve sadece ama sadece tanrıya ait bir yetenek olması gerekir. Ve bu yeteneğin de Tanrının diğer yetenekleriyle çelişmemesi gerekir. Yoksa bu Tanrının sonsuz kudreti düşüncesine darbe indirir. Şimdi ortada böyle son derece kuvvetli bir paradoks varken bunu tutup da traş etmekle karşılaştırmak saçmalığın daniskasıdır. Traş etmek tanrısal bir eylem değildir.Mantıklı Adamnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-10690844869607525572011-01-05T19:07:50.306+02:002011-01-05T19:07:50.306+02:00Söylenenin aksine ateizm de bir inançtır. Ve -inan...Söylenenin aksine ateizm de bir inançtır. Ve -inancın doğası gereği- bir önyargıya sahiptir. ateistler iddia ettikleri gibi hür zihinli değillerdir. Bir örnekle açıklayayım.<br /> İşte size ateistlerin ortaya attıkları paradokslara benzer bir paradoks: Yalnızca kendisini traş edemeyenleri traş eden bir berber, kendisini traş edebilirmi edemez mi? ateistin düşünüş aşamaları:<br /> 1)ateist bu çözümsüzlüğü sebep gösterip berberin varlığını inkar eder. çünkü ona göre kişinin; böyle bir berberin kendisini traş edebileceğini ya da edemeyeceğini savunması, ilk baştaki ön kabulle çelişecek ve böyle bir berberin varolamayacağı sonucunu ortaya koyacaktır.<br /> halbuki;bu soruya verilecek cevabın olumlu yada olumsuz oluşu, hatta cevap verilebilip verilemeyeceği dahi berberin varlığıyla alakalı bir sonuca varmak için bir ölçü değildir.<br /> bu soru berberin varlığıyla değil, mahiyetiyle alakalıdır. mahiyetinin bilinmezliği varlığını meçhule düşürmez.<br /> 2)ateist, bu diyalektik tuzakla zihnini dumura uğratıp, berberin var olmadığına inanır. Ateizm inançsızlık değil inançtır. zira insan objektif olamaz. bilim adamları dahi önce birşeye inanır sonra destekleyici sebep arar. Tanrının var olduğuna inananlar bu işin bir ucundaysa var olmadığına inananlarda diğer ucundadır. bu yüzden arayışta olan ateist olamaz, arayış başlamışşa artık diğer uca katılmış demektir. ateistken tanrının var olmadığına inanıyor ve kendisini destekleyecek sebepler arıyordu şimdi ise varlığına inanıp bu yönde sebepler arıyor demektir. ateizm bir inanç olmasaydı, bu düşünceyi savunacak tek bir ateist bulamazdınız. oran olarak kıyaslarsak kendi inançlarını savunmak için dindarlardan daha büyük çaba sarf ettiklerini görürüz. <br /> özetle; ortaya koyduğunuz paradokslar tanrının varlığını yalanlamaz sadece insan zihninin sınırlarını gözler önüne serer. inandığı evrime göre daha dün maymun olan beşer ne cüretle aklının herşeye kafi gelebileceğini iddia eder? aczini gör kabul et, elbet yardım yetişir.habibnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-38967974710305011612010-11-09T18:22:22.576+02:002010-11-09T18:22:22.576+02:00benim ateist arkadaşlara bir sorum olacak.prezarva...benim ateist arkadaşlara bir sorum olacak.prezarvatiflerde kalan yada mastırbasyon sonrası kanalizasyona akıp giden milyonlarca insancıklar için ne düşünüyorlar ? milyonlarca sperm arasından birinci gelmeyi bir seçilmişlik olarak mı yoksa beyinleri ile mi başardılar acaba eğer beyinleri ile başardılarsa bunu ispatlamalarını istiyorum. Yok hayır eğer bu bir seçilmişlik diyorlarsa bir seçen vardır muhakkak. Bu soruma cevap verecek ateist arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum lütfen beyninizle beni inandırın :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-16834414825751944582010-08-05T19:33:44.218+03:002010-08-05T19:33:44.218+03:00dediğim gibi herşeyi sorgulamanız güzel ama madem ...dediğim gibi herşeyi sorgulamanız güzel ama madem öldükten sonra hayat yok madem hesap günü yok beyniniz ölünce ölüyorsunuz o vakit;<br /><br />- bunları neden yazıyorsunuz?<br /><br />- bunları neden düşünüyorsunuz? ne gerek var.<br /><br />nasıl olsa hepimiz -sizin düşüncenize göre- yiyip, içip, seks, miksiyon ve defekasyon yapıp; sonuçta geberip, çürüyüp gitmeyecek miyiz?<br /><br />o zaman neden insanları "aydınlatmak" için uğraşıyorsunuz ki?<br /><br />ha, bunları öylesine, deşarj olmak için yazıyorum diyorsanız ok. ona bir şey demem ama ötesi bence -sizin düşüncenize göre- gereksizdir.<br /><br />ben sizin gerçekten takdir ettiğim zekanızla doğruyu bulacağınıza ve bizlerden çok daha iyi bir inanan olacağınıza güveniyorum.<br /><br />düşünün ve ne isterseniz yazın kimse okumasa bile ben değer verip ve düşünceleriniz okuyacağım merak etmeyin.<br /><br />çünkü siz bizden birisiniz. bize karşı olan değil. sadece "farklı düşünen" ama bizden biri.<br /><br />1dostAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-6619375143600019442010-06-22T17:01:08.753+03:002010-06-22T17:01:08.753+03:00"bir tanrıya inanmamaktır" diyor, bir de..."bir tanrıya inanmamaktır" diyor, bir de şu "bir" kalıbını kullanmaktan kurtulsak artık ne güzel olacak değil mi? "ateizm tanrıya inanmamaktır" diyin, daha uygun..negatif ateistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-44754508721561517982010-06-20T02:22:12.061+03:002010-06-20T02:22:12.061+03:00açıklayıcı bir yazı olmuş. buna insanların bir ina...açıklayıcı bir yazı olmuş. buna insanların bir inanç tartışması gibi eleştirilerle parlamalarının gereksiz olduğunu düşünüyorum.Alchemisthttps://www.blogger.com/profile/15060329238717487554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-2890952855904831692010-06-14T10:31:23.011+03:002010-06-14T10:31:23.011+03:00insanlar neden tanımlara bu kadar takılır hiç anla...insanlar neden tanımlara bu kadar takılır hiç anlamam, komik gerçekten.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-49359071484964090582010-05-30T21:39:39.499+03:002010-05-30T21:39:39.499+03:00Öldükten sonra güya beynimiz fonksiyonlarını yitir...Öldükten sonra güya beynimiz fonksiyonlarını yitirdiği için hiçbir şey bilemezmişiz senin aklına kurban olayım.senin bir kez beyin dediğin akıl dediğin elektrik sinyallerinin beyinde yorumlanması mı?değil hadi yorumlanması olsun o halde yorumlayan kim?ayrıca hafızasını yitirmek diye birşey yok sadece lügatta böyle geçer.sen adamın hafızasını görebiliyormusun ki hafızasını yitirmiş diyosun ben ona senin kabul etmediğin ruh derim ve ruh ölümsüzdür ruhun olduğunuda sana şöyle diyebilirm gülmek,hüzünlenmek yada depresyona girmek bunların fiziken etkinediğin şeylerin neticesinde varolmamıştır.Ayrıca rüyanda da yaşıyorsun geziyorsun yemek yiyorsun bunların hepsini yaptığını sanıyorsun halbuki bunların hiçbiri yoktur bu dünyanında bır rüya alemi olmadığını yada tanrının bir yansıması olmadığını bırak sen bana kimse ispatlayamaz.kanarasahttps://www.blogger.com/profile/08804565054565361772noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-76395205607770351652009-12-27T14:34:07.572+02:002009-12-27T14:34:07.572+02:00.sorulan sorularınız bir bilgisayarın içindeki par....sorulan sorularınız bir bilgisayarın içindeki parçacığın sahibini kendi kuralları içerisinde değerlendirmesi ve onu kendi kuralları nisbetinde onu merak etmesine benzemez mi.haşa Allah'ın kendi kendini yok etmesi Allahın ezeli ebedi oluşuna doğmamış ve doğrulmamış olmasına tezat olmaz mı?yokluk sonradan var olanlara mahsustur yokluğu var eden Allahtır.Allah yaratığı bir oluşa kendini koyması mantıksız olmaz mı bilgisayar mühendisini bilgisayarın içine koyalım olur mu?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11284268.post-79079046410893831012009-12-13T06:14:30.404+02:002009-12-13T06:14:30.404+02:00bu yazıyı okuduktan sonra ne ateizm nede başkası ...bu yazıyı okuduktan sonra ne ateizm nede başkası "deizm" denen şey mantıklı geliyor bana nedense... Benim bir peygambere inanmam için mucize dedikleri şeylerden görmeliyim. kuranda yazılmış şeyler al oku diyorlarda kardeşim bende bi kitap yazsam size alın okuyun desem . bana inanırmısınız? inanmanız için bir mucize göstermem lazım size. zamanında olmuş mucizeler bunlar gerçekmi hikayemi efsanemi? gel çık işin içinden ama bir yaratıcı mutlaka var. bu kadar kusursuz bir varlık (insan) bir tesadüf olamaz.özkannoreply@blogger.com