Muhammed'in Nöropsikiyatrik Rahatsızlığı.

Öncelikle Muhammed'in vahiy anlarında kendinden geçmiş hallerini anlatan hadislere bir göz atalim;

Ravi:Ümmü`l-mü`minîn Âişe

Hadis:
Şöyle demiştir: Hâris b. Hişâm radiya`llâhu anh Resûlu`llâh salla`llâhu aleyi ve sellem`den: "Yâ Resûllâ`llâh, sana vahiy nasıl gelir?" diye sordu. Resûlu`llâh salla`llâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: Ahyânen bana çıngırak sesi gibi gelir ki bana en ağır geleni de budur. Benden o hâl zâil olur olmaz (Meleğin) bana söylediğini iyice bellemiş olurum. Ahdânen Melek bana bir insan olarak temessül eder. Benimle konuşur. Ben de söylediğini iyice bellerim. -Âişe radiya`llâhu anhâ der ki: Resûl`llâh salla`llâhu aleyhi ve sellem`i soğuğu pek şiddetli bir günde kendisine vahiy nâzil olurken görmüşlüğüm vardır. (İşte öyle soğuk bir günde bile) kendisinden o hâl geçtiği vakitde şakaklarından şapır şapır ter akardı.



Ravi:Ubadetu`bnu`s-Samit

Hadis:Resulullah (sav)`a bir vahiy geldiği zaman, vahiy sebebiyle onu bir gam ve keder alır, yüzünün rengi uçardı. Bir gün Cenab-ı Hakk yine vahiy indirmişti ki aynı hal onu sardı. Keder hali açılınca: "(Zina haddiyle ilgili hükmü) benden alın. Allah onlar hakkında yol kıldı (yani çok açık şekilde had beyan etti): Bekar bekarla zina yapmışsa cezası yüz sopa ve bir yıl sürgündür. Dul dulla zina yaparsa yüz sopa ve recm`dir."



Ravi:İbnu Abbas

Hadis:"Ey Muhammed! Cebrail sana Kur`an okurken, unutmamak için acele edip onunla beraber söyleme (sadece dinle)" (Kıyamet 16) mealindeki ayet hakkında şu açıklamayı yaptı: "Hz. Peygamber (sav) vahiy geldiği zaman büyük bir şiddet (ve ağırlık) hissederdi. Bunun tesiriyle dudaklarını kımıldatırdı. Bunun üzerine şu ayet indi. (mealen): "(Ey Muhammed, Cebrail sana Kur`an okurken acele edip onunla beraber söyleme (sadece dinle). Onu toplamak ve okutmak bize aittir" (Kıyamet 16). İbnu Abbas devamla der ki: "Ayette geçen "onun toplanması" tabirinden murad "(yeni nazil olan) ayetin Hz. Peygamber (sav)`in kalbinde toplanması, yerleşmesi, sonra da Hz. Peygamber (sav) tarafından okunmasıdır." "Biz vahyi okuduğumuz zaman, sen onun kıraatine uy" (18. ayet) ayetinde de, "Dinle ve sus, sonra onu sana biz okuturuz" denmektedir. Bu vahiyden sonra, Cibril (a.s.) vahiyle gelince, sadece dinlerdi. Cibril gidince yeni gelen vahyi, kendisine nasıl okunmuş ise, öylece okurdu."



Ravi:Aişe

Hadis:Resulullah (sav)`a vahiy olarak ilk başlayan şey uykuda gördüğü salih rüyalar idi. Rüyada her ne görürse, sabah aydınlığı gibi aynen vukua geliyordu. (Bu esnada) ona yalnızlık sevdirilmişti. Hira mağarasına çekilip orada, ailesine dönmeksizin birkaç gece tek başına kalıp, tahannüsde bulunuyordu. -Tahannüs ibadette bulunma demektir.- Bu maksadla yanına azık alıyor, azığı tükenince Hz. Hatice (ra)`ye dönüyor, yine aynı şekilde azık alıp tekrar gidiyordu. Bu hal, kendisine Hira mağarasında Hak gelinceye kadar devam etti. Bir gün ona melek gelip: "Oku!" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "Ben okuma bilmiyorum!" cevabını verdi. (Aleyhissalatu vesselam hadisenin gerisini şöyle anlatıyor: "Ben okuma bilmiyorum deyince) melek beni tutup kucakladı, takatim kesilinceye kadar sıktı. Sonra bıraktı. Tekrar: "Oku!" dedi. Ben tekrar: "Okuma bilmiyorum!" dedim. Beni ikinci defa kucaklayıp takatim kesilinceye kadar sıktı. Sonra tekrar bıraktı ve "Oku!" dedi. Ben yine: "Okuma bilmiyorum!" dedim. Beni tekrar alıp, üçüncü sefer takatim kesilinceye kadar sıktı. Sonra bıraktı ve: "Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı bir kan pıhtısından yarattı. Oku, Rabbin kerimdir, o kalemle öğretti, insana bilmediğini öğretti" (Alak 1-5) dedi." Resulullah (sav) bu vahiyleri öğrenmiş olarak döndü. Kalbinde bir titreme vardı. Hatice`nin yanına geldi ve: "Beni örtün, beni örtün!" buyurdu. Onu örttüler. Korku gidinceye kadar öyle kaldı. (Sükunete erince) Hz. Hatice (ra)`ye başından geçenleri anlattı ve; "Nefsim hususunda korktum!" dedi. Hz. Hatice de: "Asla korkma! Vallahi Allah seni ebediyen rüsvay etmeyecektir. Zira sen, sıla-i rahimde bulunursun, doğru konuşursun, işini göremeyenlerin yükünü taşırsın. Fakire kazandırırsın, misafire ikram edersin, Hak yolunda zuhur eden hadiseler karşısında (halka) yardım edersin!" dedi. Sonra Hz. Hatice, Aleyhissalatu vesselam`ı alıp Varaka İbnu Nevfel İbnu Esed İbnu Abdi`l-Uzza İbni Kusay`a götürdü. Bu zat, Hz. Hatice`nin amcasının oğlu idi. Cahiliye devrinde Hıristiyan olmuş bir kimseydi. İbranice (okuma) yazma bilirdi. İncil`den, Allah`ın dilediği kadarını İbranice olarak yazmıştı. Gözleri ama olmuş yaşlı bir ihtiyardı. Hz. Hatice kendisine: "Ey amcaoğlu! Kardeşinin oğlunu bir dinle, ne söylüyor!" dedi. Varaka Aleyhissalatu vesselam`a: "Ey kardeşim oğlu! Neler de görüyorsun?" diye sordu. Aleyhissalatu vesselam gördüklerini anlattı. Varaka da O`na: "Bu gördüğün melektir. O, Hz. Musa`ya da inmiştir. Keşke ben genç olsaydım (da sana yardım etseydim); keşke, kavmin seni sürüp çıkardıkları vakit hayatta olsaydım!" dedi. Resulullah (sav): "Onlar beni buradan sürüp çıkaracaklar mı?" diye sordu. Varaka: "Senin getirdiğin gibi bir din getiren hiç kimse yok ki, ona husumet edilmemiş olsun! O gününü görürsem, sana müessir yardımda bulunurum!" dedi. Ancak çok geçmeden Varaka vefat etti ve vahiy de fetrete girdi (kesildi).


Ravi:Yahya İbnu Ebi Kesir

Hadis:Ebu Seleme İbnu Abdirrahman`a Kur`an`dan ilk inenin ne olduğunu sordum. "Ya eyyühe`l-Müddessir (ey örtüsüne bürünmüş)! (suresi)dir!" dedi. Ben; "İyi ama, başkaları ilk inenin İkra` bismi Rabbikellezi halak (süresidir). diyorlar" dedim. Bunun üzerine Ebu Seleme: "Ben bu hususta Hz. Cabir (ra)`e sormuştum. O bana; "Sana, Resulullah Aleyhissalatu vesselam`ın söylediğinden başka bir şey söylemeyeceğim, Aleyhissalatu vesselam: "Bir ay kadar Hira magarasına mücavir oldum (itikafa girdim). Mücaveretimi (itikafımı) tamamlayınca, dağdan indim. Derken bana bir seslenen oldu. Sağıma baktım, hiçbir şey görmedim. Soluma baktım, yine bir şey görmedim. Arkama baktım bir şey görmedim. Derken başımı kaldırdım, bir şey gördüm, ama (bakmaya) dayanamadım. Hemen Hatice`nin yanına geldim: "Beni örtün!" dedim. Derken şu ayetler nazil oldu. (Mealen): "Ey örtüsüne bürünen! Kalk! (insanları ahiretle) korkut! Rabbini büyükle, elbiseni temizle. Pislikten kaçın.." (Müddessir suresi). Bu vahiy namaz farz kılınmazdan önceydi."


Ravi:Ömer

Hadis:Resulullah (sav)`a vahiy indiği zaman, yüzünün yakınlarında arı uğultusu gibi bir ses işitilirdi. Bir gün, O`na vahiy indirildi. Bir müddet öyle kaldı. Sonra o hal açıldı. O da Mü`minun suresinden ilk on ayeti okudu: "Mü`minler kurtuluşa ermiş, umduklarına kavuşmuşlardır. Onlar namazlarını Allah`tan korkarak, hürmet ve tevazu içinde ve tadil-i erkan ile kılarlar. Onlar dünya ve ahiretlerine faydası dokunmayan her türlü şeyden yüz çevirirler. Onlar nail oldukları her türlü nimetin zekatını aksatmadan verirler. Onlar namuslarını korurlar. Ancak hanımlarına ve cariyelerine karşı müstesna, bunlarla olan yakınlıklarından dolayı kınanmazlar. Kim helal sınırını aşarak bunların ötesine geçmek isterse, işte öyleleri haddini aşmış olanlardır. O mü`minler ki, Allah`a ve kullara karşı olan emanet ve mesuliyetlerini yerine getirirler ve sözlerinde dururlar. Onlar namazlarını devamlı olarak, vaktinde ve şartlarına riayet ederek kılarlar, işte onlar varislerin ta kendileridir. Onlar Firdevs cennetine varis olurlar. Onlar orada ebedi olarak kalacaklardır" (Mü`minun, 1-11). Arkadan dedi ki: "Kim bu on ayeti yerine getirirse cennete girer." Sonra kıbleye yöneldi ve ellerini kaldırıp: "Allahım (hayrımızı) artır, bizi (iyilik yönüyle) noksanlaştırma. Bize ikram et, zillete düşürme. Bize ihsanda bulun, mahrum etme. Bizi tercih et, (düşmanlarımızı) bize tercih etme. Allahım, bizi razı kıl, bizden de razı ol!" buyurdular.


Ravi:Ibnu Mes`ud

Hadis:Allahu Zülcelal hazretleri vahiy suretiyle konuştuğu zaman sema ehli bir ses işitir ki bu, demir bir zincirin düz bir kaya üzerinde hareket etmesiyle çıkan çıngırak sesine benzer. Sema ehli bu sesi duyunca korku ve haşyetten bayılırlar. Cibril (a.s.) kendilerine gelinceye kadar bu halde devam ederler. O gelince korku, kalplerinden açılır. Hemen: "Ey Cibril, Rabbiniz ne buyurdu?" diye sorarlar. O: "Hakkı söyledi" der. Sema ehli hep bir ağızdan: "el-Hak, el-Hak" diye söyleşirler.



Ravi:Zeyd b. Sâbit

Hadis:
"Resûlu'llâh ... Efendimize gelen vahyi yazardim. Vahiy nâzil oldugu vakitte (onu) bir sikinti kaplar, inci taneleri gibi siddetli bir ter dökerdi de ondan sonra açilirlardi. Kendileri bana imlâ buyurur, ben de yazardim..."


Ravi:Ebû Hüreyre

Hadis:"Vahiy nâzil olurken en evvel vücûd(una) bir titreme gelirdi"; "Vahiy nüzûl ederken kendilerini (tasa ve kaygi kaplar yüzü kül gibi olur), gözlerini kaparlar ve horultuya (benzer) siddetli siddetli nefes alirlardi"



Ravi:Aişe

Hadis:Hz. Peygamber (sav)`e (yahudiler tarafından) sihir yapıldı, öyle ki, Resulullah (sav) yapmadığı bir şeyi yaptım vehmine düşüyordu. Bir gün benim yanımda iken Allah`a dua etti, sonra tekrar dua etti. Ve dedi ki: "Ey Aişe, hissettin mi, sorduğum hususta Allah bana fetva verdi?" "Hangi hususta Ey Allah`ın Resulü?" dedim. "İki kişi bana gelip, biri başucumda, diğeri de ayak tarafımda oturdu. Biri diğerine: "Bu zatın rahatsızlığı nedir?" dedi. öbürü: "Büyüdür!" dedi. Önceki tekrar sordu: "Kim büyüledi?" Diğeri: "Lebid İbnu`l`A`sam adındaki Beni Züreykli bir yahudi" diye cevap verdi. Öbürü: "Büyüyü neye yaptı?" dedi. Arkadaşı: "Bir tarakla saç döküntüsüne ve bir de erkek hurma tomurcuğunun içine" cevabını verdi. Diğeri: "Pekala, şimdi nerede?" diye sordu. Arkadaşı: "Zervan kuyusunda!" cevabını verdi." Bunun üzerine Resulullah (sav) Ashabından bir grupla birlikte (ra) kuyuya gitti, ona baktı, kuyunun üzerinde bir hurma vardı. Sonra benim yanıma dönüp: "Ey Aişe! Allah`a yemin olsun, kuyunun suyu sanki kına ıslatılmış gibi (bulanık) ve (o kuyu ile sulanan) hurma ağaçlarının başları da sanki Şeytanların başları gibiydi!" dedi. Ben: "Ey Allah`ın Resulü! Onu (kuyudan) çıkardın mı?" diye sordum. "Hayır!" dedi ve ilave etti: "Bana gelince, Allah bana afiyet lütfetti ve şifa verdi. Ben ondan halka bir şer gelmesine sebep olmaktan korktum!" Resulullah onun gömülmesini emretti ve yere gömüldü."


Tüm bunlar tıp dilinde "Temporal Lob Epilepsi" diye adlandırılan hastalıgın belirtileridir.

health.allrefer.com sitesinde Temporal Lob Epilepsi hastaliginin belirtileri şu şekilde acıklanıyor;

Halüsinasyon: bir his organını uyaran hiçbir nesne veya uyarıcı olmaksızın, alınan bir hissin mevcudiyetine inanma halidir. Varsanı olarak da bilinir. Muhammed'in melekler, cinler gibi mantik dısı varlıkları gormesi, bugün tıp dilinde ancak bu sekil izah edilebilir.

Kas gerilmesi(kaslarin istek disi hareket etmesi):kasların istem dışı oluşan seğirmelerini, spazmlarını ya da hareketlerini içeren bir grup duruma verilen ortak bir isim.

Korku: Muhammed'in korkudan örtülere sarınıp dolandığını anlatan durum.

Anormal agiz hareketleri:
Muhammed'in dudaklarının neden istek dışı hareket ettiğini anlatan durum.

Terleme: Hadislerde açıkça belirtiliyor ki, Muhammed vahiy anlarında "en soğuk günlerde dahi" yüzünden ve vücudundan sakir şakır terler akıyor.

Yuz kizarmasi: Temporal Lob epilepsi hastalarında görülen bu belirti, Muhammed'in vahiy anında da açıkça görülüyor.

Hizli kalp atislari

Amnezi veya hafıza kaybı: örnek olarak verdiğim son hadiste açıkça görülüyor ki, Ayşe'nin de anlatımıyla "öyle ki, Resulullah (sav) yapmadığı bir şeyi yaptım vehmine düşüyordu." Muhammed'in hafıza kaybı yaşadığının açık belirtisi.


Aslında Temporal Lob epilepsi hastalığının tedavisi bugün mümkündür. Fakat o zaman bu hastalık hakkında insanlar bilinç sahibi olmadıkları için bu tür eylemleri cinler, periler, melekler ile açıklayabilmiştir.

Temporal Lob Epilepsi gibi kolayca tedavi edilebilen hastalıktan daha tehlikeli ve tedavisi daha da zor olan bir hastalık vardır ki, o nun adı da İslamdir. İslam hastalığının en büyük tehlikesi ise, bu hastalıktan etkilenmiş kişilerin hastalıkları hakkında en ufak bir bilgiye sahip olmamalarıdir. Hastalığı olduğuna inanmayan kişiler ise doğal olarak tedaviyi reddederler.

Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. ben epilepsi hastasıyım vallah bana bugüne kadar allah cc vahi gelmemiş gelmeside mümkün deyil bir epilepsi hastası halisasyon görmes görseydi önce ben görürdüm siz epilepsi hastasını yazılarınızda deli gibi tarif ediyorsunuz asıl deli bunu yazan hayal perestlerdir müslümanlığı kötülüyorsunuz bilmesmisiniz bizler müslümanız müslüman allah aşığı peygamper dostudur yüzlerce yazsanızda umrumuzda deyil

    YanıtlaSil
  2. :DDD süperdi.çok geçmiş olsun Allah azze ve celle şifanı versin dilerim...başka bi yorumda da söyledim.Efendimiz(sav) fakirdi böyle doğdu böyle yaşadı ve böyle vefat etti.nasıl bişey ki bu uydurduğu surelerin birine neden kendisine hizmet edilmesini eklemedi neden saltanat sürmedi daha da abartalım uydurmanın sınırı varmı ben Allahım yeryüzüne indim bi süre sizle takılcam bana ibadet edin diyebilirdi.nıye peygamberlikle yetindi?...janlı janlı şeyler söylemekle doğru söylemek arasındaki 7 farkı bulun hadi

    YanıtlaSil
  3. Yokluğu savunup yazan bir yazı ile varlığını savunup cevap veren iki yorumcu...
    Şu durumda doğru bilgi nedir?
    Olayın doğrusunu tüm kimliklerinden sıyrılıp yorumlayacak birileri var mıdır ?

    YanıtlaSil
  4. Eski bir ateist olarak tamamen tarafsız bir yorum yapmak istiyorum .Evet...-güya bir hastanın- bunları uydurduğunu düşünüyorsunuz sanırım,tamam.Bir şekilde melek geldi bana vs. demekte.Peki nasıl oluyorda bunlar(peygambere gelen ayetler) birbirini tamamlıyor veya anlamlı bir şekilde bazı şeyler ima ediyor?Siz bir epilepsi hastasının nöbet geçirdiği sırada anlamlı şeyler söylediğine şahit oldunuz mu?veya anlamlı bir şekilde ardı ardına ona gelen mesajlar vb.,hadi geldi diyelim ,birbirini tamamlayıcı sözler mi bunlar... ya lütfen biraz bilimsel konuşun.Günümüz insanları bu internet çıktığından beri hastalık veya merak ettiği herşey hakkındaki (örneğin tiramisu tarifini bile)bilgileri bir araştırıcı edası ile ,veya bu tür ruhi rahatsızlık vb. şeyleri derinlemesine bilmeden uzmanlar,konunun uzmanları ile ayrıntılı bir biçimde konuşmadan,bu tür gerçek kaynaklardan bilgi edinmeden ,bu insanlardan bu konular hakkında birlikte çalışmadan, ,-Buranın altını çizmek isterim-- her önüne gelen internetten bulduğu güya " kaynakları" araştırıp doğru bilgiler elde ettiklerini zannediyor.Bir araştırma yapmak BİR TEK TIKLAMA YAPIP internetten copy paste yapmak ve bunu Türkçe'ye çevirmek değildir...Ayrıca Ben bir biliminsanı olarak şunu demek istiyorum:Bilinemeyen(El-batın,gizli manasında ) bir şeye yüzde yüz Yoktur demek bilime aykırıdır.Ya varsa...onbin yıl önce görünemeyen yıldızlar o günün insanları için yoktu ,değil mi? :D
    Psikiyatri'de günümüzde bir görüş de %100 ateist olunamayacağıdır.Çünkü ya varsa sorusu asıl ,insanın kafasını karıştıran bazen akla gelebilen bir ateist düşüncesidir.

    Saygılarla..

    YanıtlaSil
  5. Ben Elhamdülillah Müslümanım dinime pek bağlı olmasam da gereklerini yerine getirmesem de Müslümanım.Sadece araştırma amacıyla girdim bu siteye.Ama farkettim ki siz Ateist değil sadece İslam düşmanısınız bence.Ben bu yazıyı paylaşanın akıl sağlığının bozukluğundan şüpheliyim.Niye insanların dinlerine hoşgörü gösteremiyorsunuz? Belki de korkuyorsunuz da inkar ediyorsunuz.Sebebini bilemem ama kabul ettiğiniz şeylere başkalarının değerlerini rezil etmeden inanın.Dininiz ne olursa olsun ya da dinsiz olsanız da sonuçta insansınız.Ve insanlıkta böyle olur kanımca

    YanıtlaSil
  6. Enteresan bakın bende size bu konulara gelince birçok şey söylerim bana bunu söyleten hastalığım mıdır?.Bende manik atak hastasıyım.Doktorlar buna evet derler senin normal semptomlarından oluşuyor.Peki bana bunu yaptıran nedir?.Kaderim.Peki kaderin asıl sahibi kimdir?...Hastalıklar insanlara hidayete erdirmede en büyük vesilelerden biridir.Bence Ataistlikte çok büyük bir hastalık bu konuda allah inşallah kalplerinize hidayet verir.

    YanıtlaSil
  7. hadısler konusunda lutfen buhari hadıslerınden ornek verın...dıgerlerı sızı yanıltır

    YanıtlaSil
  8. Vahyin ve elçinin akıl sağlığının Allah'ın koruması altında olduğuna dair onlarca ayet bulunmaktadır. Konu başlığı olan Muhammed'in Nöropsikiyatrik rahatsızlığı iddiaları daha işin en başında Kuran tarafından reddedilmektedir. Bu konuda Kuran'dan bir delil getiremeyenler, Kuran'da bir çelişki bulamayanlar, ayetler tarafından aciz bırakılanlar, son çare olarak her zaman Kuran dışı kaynaklara sarılırlar. Hadis adı altında İslam dinine yamanmak istenen İsrailiyat safsatalarına, ateistler adete balıklama atlamaktalar. Güneş balçıkla sıvanmaz. Yukarıda örnek verdiklerin safsatalardır. Sen Kuran ayetlerinden haber ver. Zira, din tertemiz Kuran ayetlerinin getirdikleridir. Diğerleri Kuran'ın yanına bile yaklaşamaz.

    YanıtlaSil
  9. ATEİST BİR SİTEDE NEDEN BU KADAR DİNCİ VAR ANLAYAMADIM DOĞRUSU. HEPİNİZ DİNİNİZE SAYGI DUYULMASINI İSTİYORSUNUZ BU EN DOĞAL İSTEĞİNİZ PEKİ SİZİN PEYGAMBER DEDİĞİNİZ MUHAMMED DİĞER TÜM DİN MENSUPLARINA YADA İNANÇSIZLARA SAYGI DUYDU MU? İNSANLIKTAN DÜRÜSTLÜKTEN AHLAKTAN BAHSEDİYORSANIZ ÖNCE MUHAMMED GERÇEKTEN AHLAKLI BİRİMİ ONU SORGULAYIN SONRA BU TÜR SİTELERDE DÜŞÜNCELERİNİZİ PAYLAŞIN...

    YanıtlaSil
  10. Yıllardır epilepsi hastalığı çeken biri olarak,önce bu hastalığı bir araştırın ve doğrusunu buraya yazın derim.Epilepside halüsinasyonlar ancak nöbet sonrası görülür ve tutarsızdır.İsteyerelk bir konuda halüsinasyon göremezsiniz.Savunduğunuz konuyu güçlendirmek için insanları yanıltmayın.Sizin dediklerinizde buna uyan bir şey,nöbet fenomeni adı verilen sanrılar olabilirki aslında onda bile bu tarz devamlı görüntü ve sanrılar hiç rastlanmış bir şey değil.Sitenizde faydalı bulduğum konular var ise de sırf din düşmanlığı adına kaleme alınmış bilimsellikten uzak pek çok yazıda var.Umarım bu işe bir çeki düzen verirsiniz.Saygılar.

    YanıtlaSil
  11. Ateizm.blogspot.com ' a teşekkür ederim, sayenizde Allah(CC)'ine ve Peygamberimiz Muhammed (SAV)'e olan saygım ve imanım iki kat artıyor...

    YanıtlaSil

Küfürlü, aşağılayıcı, hakaret içeren, içinde fikir barındırmayan ve yazı içeriğiyle ilgili olmayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)