Ya Varsa !

İslamın Tüccar Zihniyeti

Din tartışmalarının sonucunda, mümin tarafın köşeye her sıkıştığında kullandığı bir argüman vardır: "Allah yoksa ona iman etmiş olmanın kimseye zararı olmaz, ama ya varsa o zaman inanmayanlar çok kötü şekilde yanacaklardır. O halde aklımıza yatmıyorsa bile inanalım, ne olur ne olmaz"... Bu argümanın mucidi, aynı zamanda islam tarihinin en büyük katili olan Ali'dir (savaşta ele geçirilen esirlerin idamını kimseye bırakmaz, hepsini bizzat ünlü Zülfikar'ıyla hallederdi).



Bu mantık, katıksız bir tüccar zihniyetidir ve köprüden geçene kadar ayıya dayı demek mantığıyla özdeştir. Böyle bir mantık, -eğer varsa- gerçek bir tanrıya yapılacak en büyük hakarettir. Onu yağcılıktan ve iki yüzlülükten etkilenen aciz bir varlık yerine koymaktır.

İman, değişmez ve asla sorgulanamaz doğruları olan dogmalar üzerine kurulur ve -böylelikle- "ya varsa kaybın olmaz" safsatasının aksinin düşünülmesine engel olunur. Bununla da olmayana ergi yöntemi mümin için olanaksız kılınmaya çalışılır. İnsanı en zayıf yerinden yakalayarak, sağlıklı düşünce dizgesini dumura uğratmayı hedefleyen bu tür dogmalar, gerçekten çok zekice tasarlanmış ve yıkılması en zor olan dogmalardandır. Bunun zihinlere genç yaşta yerleştirilmesiyle, bilimin ve ilerlemenin temel koşulu olan kuşku bilinçlerden kazınır ve bunun ardından söylenenlere tereddütsüz boyun eğdirme amaçlanır. Böyle bir korku, insan zihninin en önemli yeteneği olan mantığa ve akıl yürütmeye pranga vurulmasına hizmet eder. Çevremizdeki eğitim düzeyi ne olursa olsun -belki tutarlı olma kaygısı güden bir kaçı dışında- bütün müminlerin bilinç altında yer etmiş bu korkunun her köşeye sıkışıldığında açığa çıkması boşuna değildir...

İşte islamın temel zihniyeti budur: gönülsüz de olsa, korkuya, şantaja ve rüşvete dayanarak insanları teslim almak... Bu temel zihniyet açısından doğrunun, haklının, iyi ve ahlaklı olanın hiçbir değeri yoktur. İnsanları onursuzluğun, ahlaksızlığın ve iki yüzlülüğün en aşağılık biçimi olan otoriteye kölece bağlılığa ve sorgusuzca itaate yönlendirir. Kuran, insan onurunun, şerefinin hiçbir değeri olmadığını öne süren, insanların aciz ve zavallı olduklarını yineleyen, verilen nimetleri döne döne insanların başına kakan ayetlerle doludur. Müminleri Allah'ın sonsuz rahmetine karşın, masum çocukların öldürülmesine, sakat bırakılmasına ve daha nice adaletsizliklere göz yummasını mazur göstermeye iten, işte bu zihniyettir.

Oysa onurlu, doğru, iyi ve ahlaklı olan, hiçbir başarı şansı olmasa bile, sonucunda ceza görmek kaçınılmaz olsa bile ve tanrıdan bile gelse, zulüme, adaletsizliğe, haksızlığa karşı başkaldırmaktır. Günümüzde islam ülkeleri dünyanın en adaletsiz yönetimleriyle yönetilmelerine rağmen, çoğunda en ufak bir direniş ve başkaldırının olmamasının temelinde, islamın yığınların bilinçaltına kazıdığı tereddütsüz itaat içgüdüsü yatmaktadır.

Burada bir ikinci nokta daha vardır: Allah'ın gerçekten varolduğuna ve Kur'an'da ve öbür kitaplarda yazılan özelliklere sahip olduğunu varsayalım. Peki inananlar o zalim, inanmayanları sırf kendine kulluk etmedi diye, hiçbir insanın hayal dahi edemeyeceği kadar korkunç bir şekilde cezalandırırken, kendilerinin güvencede olduğundan nasıl emin olabilirler? Kendisine hiçbir kötülük edemeyecek kadar aciz yaratıkları inanmıyorlar diye sonsuza kadar sonsuz acılarla cezalandırabilecek kadar acımasız bir varlığın, müminlere verdiği sözü tutacağına kim güvence verebilir?

Öyle ya kerameti kendinden menkul ve her ne yaparsa tanım gereği "iyi" olan o zat, belki de orada onları da tarifsiz acılarla başbaşa bırakacak ve sadistçe bir zevkle herkesin acıdan kıvranmasını seyredecektir. Bunda da sadece kendisinin bildiği bir hikmet olmadığını kim nereden bilebilir?

O değil mi "ben istersem herkesi hidayete erdirebilirdim, ancak cehennemi insan ve cinlerle dolduracağıma dair söz çıktı ağzımdan" diyerek, günahkarlar için cehennem değil, cehennem için insanlar yarattığını itiraf eden?

Eğer gerçekten varsa, hayal dahi edemeyeceğimiz kadar acımasız olan varlığa yaranmaya çalışırken, yukarıdaki ticari argümanı öne sürmek, kabahatten daha büyük bir özürü öne sürmek değil midir?


Yorum Gönder

19 Yorumlar

  1. yorum yapmaya baslamadan once iyi gunler dilegimle sozlerime baslamak istiyorum...
    "ya varsa" baslikli yaziyi internette search yaparken gordum , merak ettim ve okudum.
    sunu soyleyebelirim ki bazi noktalardaki analizlerinize katiliyorum tabiiki bazilarinada katilmiyorum ...herkesin herseyi dusunmekte ozgur fakat birseyi yorumlarken bir sonuca varmak icin yorum yapacagi konu hakkinda cok iyi bilgiye sahip olmasi gerektigini sizde tabiiki kabul edersiniz.tabii bu analizler ve yorumlar kisinin yetismis oldugu cevreye ,yasam sekline ,almis oldugu kulture ve ornek almis oldugu insanlarin soylemlerine gore degisir.
    ben kendimden biraz bahsetmek istiyorum ...
    yetismis oldugum cevre itibari ile dinsel bir yasam cercevesinde buyutuldum diyebilirim ...tabiiki soylemler,hikayeler,espriler,sevincler ,mutluluklar,ogretilen saygi,oturusum kalkisim,hatta tuvaletteki hareketlerim bile dinsel icerikliydi...hep bana denildi kuran kutsal kitap,peygamberler kutsal insanlar ,melekler,oldukten sonraki dirilme vesaire.yani dini kulturun kusaktan kusaga aktarilmasi.anne babanin etkisi ,cevrenin etkisi .
    aradan yillar gecti...topluma karistim,insanlarla tanistim kafamdaki sorularla ve cevaplarla yuzlestim...dini ve ilmi ilimlerle tanistim. kimya okudum biraktim,sonra matematik okudum.hatta sonra ogretmen bile oldum ...yuzlerle insanla tanistim.hatta master icin amerikaya bile gittim orada da yuzlerce insanla tanistim...
    sadece turkiyedeki insanlarla degil amerikadaki insanlarla yani italyaniyla,spanish'i ile irish'i ile zencisiyle ve digerleriyle tanistim karsilikli fikir alisverisinde bulundum.
    ve su sonuca vardim...
    klasik sorulan soruyu ben kendime yeniden soruyorum.
    1-nereden geldim?
    2-bu dunyada isim ne?
    3-nereye gidiyorum?
    bilmiyorum nereden geldim zaten bilme ihtimalimde yok.100 yil once beynim yoktu ki yorum yapayim gozum yoktuki gorduklerimi anlatayim.. sadece sunu diyebilirim birisi tarafindan getirildigimin sonucuna vardim.yok protein camuruydum yok uv isinlari carpmisti,yok tek hucreli canli soyle oldu bir suru ilimsel aciklama ile insanlar bir seyler aciklamaya calisiyor.dogrudur.tabiiki bilimsel yollarla aciklayacaksin bu olusumu ve birisi bunu organize edecek ki bir seye benzeyeceksin ve guzel bir urun ortaya cikacak.ve cikmisim zaten. insanlar ve diger canlilar gibi..
    bu dunyada isim ne sorusuna cevabim ise ;
    artik bir beynim var dusunebiliyorum,bir gozum var gorebiliyorum,kulagim var isitebiliyorum ,nereden geldigimi ve nicin bu dunyada oldugumu bu tur ve buna benzer organlarim sayesinde cozebiliyorum.
    tavuk nicin hep tavuk, nicin kendisini gelistirip horoz olmuyor veya daha guclu olamiyor...kedi nicin aslan veya tilki olamiyor...bunun yaninda insan okuyor kendisini gelistiriyor guclu olabiliyor,zekasini gelistirebiliyor,ilim ogrenerek uzaya cikabiliyor,hayati yorumlayabiliyor...bende hayati yorumladim ve bu dunyayi yapan ve bizim anlamamiza ,gezip gormemize sunan,gez ,gor ,bak ve benim yaptiklarimi izle ve beni tani diyen o guce inandim."ya varsa" demiyorum sizin gibi .ben diyorum ki sadece bir gule bak ne kadar harika,ne kadar zarif ,ne kadar hos kokusu var, uzay boslugunda ne guzelde yer kapliyor diyorum ve bu renk ayarini yapan kim,bu geometrik seklini kim yapiyor boyle guzel bir sekilde,benim hosuma gidecegine bilen birisi bu gulu bana gore yapmis diyorum. hatta yapraklarina dokundugumda nicin bir kez daha dunyada oldugumu
    irkilerek hissediyorum cunku yapraklarin uzerindeki klorofilin icinde bulunan ets(elektron tasima sistemi) nin uv isinlarina ihtiyaci oldugunu bilen birisi gunese bu isinlari gonderme vazifesi vermis diyerek yorum yapiyorum .cigerlerimde ki alvoelleri oksijen ,hidrojen ve diger gazlara gore ayarlayan o guce inaniyorum biraz dikkat ettigin zaman her yerde sana boyle ben burdayim diye goz kirpan o yuce guce yani ALLAHA inandigimi ve bu dunyada ki olus sebebimin onu tanima ve ona inanma ve onun dedigi kurallar cercevesinde yasamak olduguna karar kiliyorum...
    nereye gittigime gelince ben o gucun verdigi kurallari yasamaya calisan birisiyim .o ne yaparsa yapar. benim gucumun yettigi kurallari yerine getirmek.gerisi o gucun isi. karisamam.

    bana bu olanagi verdiginizden dolayi size tesekkur ederim ayrica beni bu dunyaya gonderen ve bana burada bu firsati veren o guce sukranlarimi sunarim.

    YanıtlaSil
  2. Yazınızı okudum. Çoğu yerlerde de katılıyorum. Yalnız burada sorun şu olabilir mi? Bize öğretilen, bize aktarılan, içinde yetiştiğimiz bu aşırı kurumsallaşmış, siyasi amaçları güden din anlayışı mı? Bana kalırsa günümüz İslamiyet (hakiki islamiyetten bahsetmiyorum) bir Arap emperyalizminin ötesine geçmiyor. Bunu en güzel örneği de şu. Kuran'ı Kerim'de 'peygamberler arasında ayrım yapmayız' ayeti bulumasına rağmen sadece Hz. Muhammed'e iman etmemiz isteniyor. Arapça'da dua etmemiz isteniyor, vs.

    Bence Allah var. (ya varsa demiyorum) ama bize anlatıldığı gibi değildir. Olamaz zaten.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Ben kısa ve öz bi soru sorucam gerisini inanmayanlar düşünsün ve yorumlasın Müslümanlar başta olmak üzere tüm kainat et yer vejeteryanlar hariç bir koyun bir inek bir deve nadirde olsa ikiz doğurmuştur ama örnek olarak bir kedi bir köpek beş altı hatta yedi doğurabiliyor şimdi müslümanlar hersene kurban kaser hergün kasaplarda marketlerde etler dizilir ve etinden faydalandığımız bu canlıların nesli bir türlü kurumaz oysa kedi köpek öylemidir örneklenecek olursa şimdi bu kainatta bu hikmet biz düşünenlere yetmezmi bir düşünün bakalım

    YanıtlaSil
  5. ben size inanın demiyorum ama eğeğ imanınız ile vicdanınızda körelmemişse herdinin belli kuralları olduğunu anlaya bileçeksiniz allah kişiye göre din indirmezki dinin kollektif bir yapısı vardır ve her din kendini yaymak insanları kendi düştükleri çıkmazlarından kurtarmak için mucadele etmiştir bu her ideolojide ve dinde böyledir kapitalizme ve kominizime bakın ne cinayetler işlemişler avrupaya bakın ne kadar soykurumlar yapmışlar sizin gibi insanlarda kendi felsefelerini anlatmak için hiçmi kimseyi öldurmediler eğer her ölduren cani ise ben beklerdimki hz.ali gibi birini eleştireçeğine israilin abd nin yaptığı katliamlardan bahis ederek kendi felsefeni geliştirsiydin en azından allaha inanalar fakirde olsalar zayıfda olsalar senin gibi herkese hakaret yağdırmıyorlar ben bir musliman olarak fakirim ama senden kat ve kat huzurluyum ben anlımı secdeye koydugum zaman senin o aklındaki tereddutlerinden eser kalmıyor bu da bana yeter

    YanıtlaSil
  6. Evet bir yaratıcı var ve insanlardan istediği ve istemediği şeyler var öncelikle sen onu tanımalısın tanımadığın ve sevmediğin birinin istekleri tabiki sana zor gelecektir bir tiyatroya gitsen ve dışardan anons yapılsa dışarda birisi beklemektedir tanıyanların çıkıp ilgilenmesi rica olunur diyte kim çıkıp bakar sence? hiç kimse çıkmaz birisi denior çünkü kimse tanımıorki kardeşim bir işe giriosun 2 kuruş para için sana ne iş verilse yapıosun patronun ne dese tamam diosun da seni yaratan seni yedirip içiren sana her nimetini veren ve buna karşılık bir ücret veya karşılık değilsadece kulluğunuzu istiyorum diyen Allahı neden inkar ediosun o ki ne günah işlemişsen işlemiş ol gel ben affederim dior benden başkasına secde etme dior seni ben yarattım sana bu canı ben verdim beni tanı beni sev dior sadece benden iste dior şimdi sen inanmayacaksın ömrün boyunca herşeyi yapacaksın ben ise sabredenlerden olucam ama mahşerde senle birlikte cennete gidicem öylemi

    söyle bana ey kara cahil

    Neden ilk okul okuyan birisi türkiyenin bir hastanesine beyin cerrahı olarak giremiyor yada hemşirelik okuyan doktor torna okuyan web ci olmuyor herkez ne ekerse onu biçiyor nohut eken kıvırcık biçmiyor kardeş burda ne yaparsan orda onu bulacaksın ya cennet ya cehennem başkada çaren yok eyy koca kafirler burda peygambere muho diyenler sübyancı diyenler yazıklar olsun sizlere orda onun ayağına kapanmak isticeksiniz yanına bile yanaşamıcaksınız Allahın karşısında eiriyip gidiceksiniz şimdi dünyada böler şeymi olur canım bu nasıl allah onun dediklerini yapmıorum diye beni ateşe atacak bu nasıl allah diyenler varya orda onun huzurunda eriyip gidicekler bizi tekrar dünyaya gönder diye yalvaracaklar ama nafile
    bu gün her biriniz bir başkasına şunu yap dediğinde sevgilisine şunla görüşme dediğinde oda onu yapmadığında çıldırıosunuz biri oğluna ders çalış dese oda bilgisayarda oyun oynasa çıldırıosunz ama Allah namaz kıl dedimi siz kılmadımı beni nasıl ateşe atacak diosunuz valla hak haktır ben ömrümce namaz kılıp da mahşerde ömrünü günahla geçirmiş ve öyle ölmüş bir ateistle cennete girmeyi kabul etmem işte kardeş ya cennet ya cehennem hangisini istiosanız onun için çalışın unutmayın tek aziz ve cabbar olan Allahtır siz ise çok acissiniz hatta gözle görülmeyen mikroba yenilebilecek kadar aciz bu acizliğini kabul edecek ve secde edeksin başka çaren yok

    YanıtlaSil
  7. Bu din safsatası yüzyıllardır insanları sömürme aracı olarak kullanıldı, bugün de durum farklı değil. Kullananlar tabii ki durumdan memnun, kendini kullandıranlar da durumun farkında değil. Yani alan memnun, veren durumdan birhaber. Şunu unutmayın biraz tarih kitaplarını karıştırın, Türkler islamiyeti gönüllü olarak kabul etmedi, kılıç zoruyla kabul etti. Arap emperyalistleri, bugün de farklı davranmıyor. Çok da uzak olmayan bir zamanda bu emperyalist soytarıların ne hale düştüğünü hep beraber göreceğiz, bizim ömrümüz buna yetecek.

    YanıtlaSil
  8. İnsanlar cennete gitmek için ibadet yapıyorlar. Tanrıya inanmanın sonunda bir mükafat oldugu için namaz kılıp oruç tutuyorlar. Eğer dinde sadece kulluk edın denseydı yani cennet vaadedilmeseydı kımse tanrıya itaat etmezdi .. bu da dinlerin nasıl doğdugunu cok rahat acıklıyor bence

    YanıtlaSil
  9. evet o bakımdan katılıyorum sizlere.. sonsuza kadar yanmak çok vahşi geliyor insana adam öldürmek yada çok büyük günahlar dışında küçük günahlar için küçük cezalar olabilirdi. sonra neden peygamberler insanların içinden çıktı. neden Allah peygamber olarak insan göndermeyi uygun görmüş olabilir. iki yada üç kanatlı bir melek bu iş için gelse daha inandırıcı olurdu. neyse saçlamış olabilirim sabah oldu daha yatmadım. gerçeği ölünce görücez artık. ne olacaksa...

    YanıtlaSil
  10. Ne dinciyim, ne dini siyasete alet edenlerdenim, olağanüstü derecede Atatürk hayranıyım, büyük bir zevkle beş vakit namaz kılıyor ve nefis terbiyesi yaparak bizi yaratan yüce Allah'a layık olmaya çalışıyorum. Dilerim ki bir gün siz de bu mutluluğu yaşarsınız. Belki bir gün...

    YanıtlaSil
  11. ALLAH sevgisi o kadar güçlüdürki müminler asıl Allahı öbür dünyada görebilmek için her zorluğa rağmen inanır ve ibadetlerini yerine getirir. işte bunlar gerçek müminlerdir olması gerekende budur namazı zorunluluk olarak değil Allahın huzurunda olduklarını düşünerek kılarlar namaz insanı Allaha yaklaştırır.böyle kişiler vardır anlaşılan senin etrafında pek yok böyle konularda genelleme yapamazsın zaten gerçek müminlerde zor bulunur ahir zamanda. kendinden bu kadar emin konuşupta başkalarının kafasını karıştırma iyice araştırıp öyle yorum yaz. öyle kişiler vardırki Allah deynce insanın içi titrer bunlar görmezden gelinemez...

    YanıtlaSil
  12. Hadi yav. Sadece cennet vaadedildiği için mi inanıyor muşuz? Yuh! Peki, bir an için dinleri ve inançları yeryüzünden kaldırdığımızı düşünelim(Tabi ki Allah c.c. buna izin vermeyecektir!). Bunun çok feci sonuçları olacaktır!! Yaratıcıya olan inanç ve korku olmasa, insanların neler yapabileceğini düşünmek bile istemiyorum. İşte bu bile Allah'ın varlığının yeterli bir ispatıdır. İşte, bu bir imtihandır. Yeryüzü, imtihan sahasıdır. Ateizm de en büyük imtihandır. Yeryüzünde çatışan en önemli iki unsur daima Teizm'le Ateizm olmuştur. Sanırım bundan sonra da öyle olacaktır. Tabi, kıyamete kadar! Din bir safasata falan değildir. Safsata, inkarcılığın ta kendisidir! İster inanın, ister inanmayın. Siz bilirsiniz. Kimse sizi zorlayamaz bu konuda. Kısacası, ne haliniz varsa görün...

    YanıtlaSil
  13. inansan ne olur gibi saçma söylemlerde bulunanlarında inandıklarından şüpheliyim.. iyi din eğitimi almış bir ateist olarak iman denilen olgunun dilin ucundan kalbe inmesi gerektiğini öğrettiler bana ama herhalde onlar başka müslümanlardandı=) ayrıca islamı 21. yy la uyarlamaktan vazgeçin insanlar kanmıyor artık o eski yalanlara=)

    YanıtlaSil
  14. diyelim ki her iki düşünce gerçek olsun
    yani şöyle inanmayan toprak olacak
    inanan doğrudan cennete veya cezasını cektikten sonra cennete gidecek
    bu durumda düşünceniz ne olurdu

    YanıtlaSil
  15. ben bu tür yazıları çok gördüm sürekli yönlendirme yapılıyor dikkat edin 1. ya varsa inanan kimse soramazmış ama bir ateist yazısında şöyle yazar -tanrı (varsa eğer)- bir müslüman demiyorum inanan bir insan diyorum inanan birisi için yasak ateist için serbest kendini çok akıllı zannedenlerin mantığı bu 2.("Allah yoksa ona iman etmiş olmanın kimseye zararı olmaz, ama ya varsa o zaman inanmayanlar çok kötü şekilde yanacaklardır. O halde aklımıza yatmıyorsa bile inanalım, ne olur ne olmaz"... )bu sözün aslı bu değildir (o halde aklımıza yatmıyorsa bile inanalım ne olur ne olmaz) kısmı asıl sözde yoktur.geri kalan şekliylede hiçte mantıksız bir tarafı yoktur.iyice düşünüp muhasebesini yapan bir insan bu sözün ne anlama geldiğini anlar.

    YanıtlaSil
  16. İki üstteki yoruma karşılık olarak bir ateist olarak şunları söylemek istiyorum:
    Eğer iki düşünce de gerçek olsaydı allaha inanmayı seçerdim tabi ki. Çünkü bu iki düşüncenin de doğru olması allahın var olduğu anlamına gelirdi ki varsa neden inanmıyım. Ancak şu ana yaşadıklarıma baktığımda allahın varlığına dair hiç bir kanıt ya da ipucu göremiyorum.

    YanıtlaSil
  17. allah insanları neden yakıyor ? neden suda boğmuyor ? hayvanlarda cehenneme gidecekmi yada direk cennetemi gidecekler ? din yasaları neden güncellenmedi yada güncellenemiyor 6 yy dan sonra bir din çıkmamış harbiden biri deseki ben yeni peygamberim ahanda buda kitap insanların inanma oranı ne olur o adama delimi derler deli derlerse allaha dönüp rabbim bana deli diyolar mı diycek neden milyarlarca galaksiyi yaratan bir gücün indirdiği din safsatalara sömürmeye cahilliğe vs vs bu kadar açık oluyor neden müslüman ülkeler bu kadar geri kaldı ........

    YanıtlaSil
  18. Dinin olmadigi bir yerde kaos falan olusmaz bunun aksini söyleyenler kesinlikle yaniliyordur. Dindar ulkeleri soyle bir gozden gecirin hepsin de halen suren savaslar mevcuttur demokrasi olusmamisdir özgurluk kavrami yoktur. Dinlerin olusumu bile kanla olmustur. Dindar ulkeler kullanilmaya mahkum ulkelerdir.

    YanıtlaSil
  19. Dinin olmadigi bir yerde kaos falan olusmaz bunun aksini söyleyenler kesinlikle yaniliyordur. Dindar ulkeleri soyle bir gozden gecirin hepsin de halen suren savaslar mevcuttur demokrasi olusmamisdir özgurluk kavrami yoktur. Dinlerin olusumu bile kanla olmustur. Dindar ulkeler kullanilmaya mahkum ulkelerdir.

    YanıtlaSil

Küfürlü, aşağılayıcı, hakaret içeren, içinde fikir barındırmayan ve yazı içeriğiyle ilgili olmayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)